family

Another Italian Holiday!

Hello, my lovelies!

Yes, it has been, like, FOREVER since Mother Hen has updated her diaries, but here I am! HH and I have recently returned from a wonderful 5-day getaway to my posto preferito, bella Italia!

Ok, sure, it was too cool to swim in the Med, but then again, there was some gorgeous scenery to take in along the coast between Roma and Napoli. I had a lovely time soaking it all in and practicing my language skills, gorging myself on pizza and seafood, local wines, local beers, and the company of Italians willing to take me under wing and help me improve my Italian. All in all, it was a FAB getaway.

HH planned the whole thing.

(Thirty-two years on, and he is STILL my superhero!)

Unfortunately, since returning home, I have been busy, busy, busy getting caught up following our UK tax year, sorting things for the US tax year, and, of course, busily conducting Bible studies and looking after people. As a Mother Hen does…

Now. To sort out our next holiday at the end of May. Back to Italy, and what a surprise, right? But this time, it wasn’t my idea, so maybe it doesn’t count in my “obsession” tally, eh? My son, his wife and their best friends are coming for a couple weeks, and I am so looking forward to another lot of sightseeing both here and abroad.

I need to start charging for this…

Buona giornata, i miei amici!

Mother Hen

© motherhendiaries.com 2017, all rights reserved.

13 replies »

    • Grazie mille amica mia! L’Italia è stata bella come sempre… torneremo a giugno a Venezia e Roma con la nostra famiglia.

      Davvero – non importa che abbiamo già andati molte volte – io imparo di più ogni volta!

      Ciao- 😘
      Dorreen

      Liked by 1 person

        • Grazie! È molto gentile da parte sua. Ma…. sembra io sono imparando piu lentamente che un glacier! Italiano è molto difficile! tutte le regole grammaticali … femminile / maschile … i verbi…
          Tuttavia, mi piace molto!
          😘
          D

          Liked by 1 person

          • Non ti credo! 😀 Ho sicuramente bisogno di più pratica, perché sono un po timida di parlare. Ci vuole un po di tempo per la mia bocca di catturare fino alla mia testa. I confondere le mia parole quando sono nervosa. Fare errori grammaticali è una paura terribile per me! (In realtà, non sono sicuro che ho scritto correttamente!) Ma gli errori sono inevitabili… Per favore, aiutarmi se ho parole sbagliate!
            :-*
            D

            Liked by 1 person

          • Gli errori sono normali in un’altra lingua, non si possono evitare, ma il tuo italiano è molto buono, anche nello scritto, che è più difficile! Infatti, l’italiano è, forse, l’unica lingua che ha una netta differenza tra il parlato e lo scritto, sia dal punto di vista grammaticale che da quello sintattico-culturale 🙂
            Bacio
            Sid

            Liked by 1 person

          • Interessante… trovo necessario per garantire sempre i miei segni diacritici sono corretti – è vs é per esempio. E sto solo cominciando a scoprire queste differenze di cui parli. Fin dall’inizio, la lettura è stato molto più facile che parlare. Ma pensi che sia possibile le regole della lingua italiana sarà rilassato nel corso del tempo? Sono così numerosi e complessi…

            Liked by 1 person

          • Le regole grammaticali della lingua italiana sono difficili, sempre più difficili. Ma nella lingua parlata scoprirai che solo una parte sono utilizzate 😀
            Leggere e scrivere: ci vuole tanto, tanto allenamento!
            Buona giornata ❤
            Sid

            Like

Cheep, Cluck or Crow... Just Make Some Noise!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s